Επικοινωνία | Sitemap
Είσοδος
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020

Συνάδελφοι,

Μετά και την τελευταία εθελούσια έξοδο η Τράπεζα δείχνει πλέον σοβαρά σημάδια αποδιοργάνωσης σε όλα τα επίπεδα. Η έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό είναι αισθητή. Η πίεση και ο φόρτος εργασίας έχει φέρει το προσωπικό του Δικτύου Καταστημάτων στα όρια της ψυχικής του εξόντωσης. Παράλληλα μεγάλος αριθμός Καταστημάτων έχει μείνει χωρίς Διευθυντές, με ό,τι αυτό σημαίνει για το μέλλον του Δικτύου και την πορεία της Τράπεζας.
Ο ανταγωνισμός στις χορηγήσεις ιδιωτών και επιχειρήσεων καλπάζει, με στόχο την επανατοποθέτησή του στην αγορά στην μετά την κρίση εποχή και την αύξηση του μεριδίου του.
Δυστυχώς αιτήματα υφιστάμενων αξιόπιστων πελατών μας, αλλά και νέων που προσελκύονται, είτε απορρίπτονται είτε οι όροι που προτείνονται δεν γίνονται αποδεκτοί από τους ενδιαφερόμενους, με αποτέλεσμα να στρέφονται στον ανταγωνισμό. Απλά αιτήματα για έκδοση πιστωτικής κάρτας καθυστερούν μέχρι και 2 μήνες να υλοποιηθούν. Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε, ως Τράπεζα, εκτός της πιστωτικής αγοράς, όπως διαμορφώνεται, καθώς ο ανταγωνισμός ορίζει πλέον τους όρους αυτής.
Αγαπητοί κύριοι της Διοίκησης, ο ΣΕΠΕΤΕ, υπό την επιστημονικής φύσεως ιδιότητα, όπου στηρίζει την πολυετή πορεία του, για την αναστροφή της κατάστασης, προτείνει τα ακόλουθα, στα οποία πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή:
1)    Να γίνουν τάχιστα οι προκηρύξεις και οι τοποθετήσεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών Καταστημάτων, για την επαρκή στελέχωση του Δικτύου.
2)    Να προκηρυχθεί άμεσα διαγωνισμός, ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες, μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη προσωπικού Καταστημάτων, προκειμένου να καλυφθούν οι εμφανέστατες πλέον ελλείψεις και τα κενά.
3)    Να μη συρρικνωθεί περαιτέρω το Δίκτυο των Μονάδων παροχής τραπεζικής εξυπηρέτησης στο Κοινό,γιατί και η παραμικρή νέα μείωσή του θα έχει καταστροφικές συνέπειες στα μελλοντικά έσοδα της Τράπεζας. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συμβεί, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες του διεθνούς Μάρκετινγκ, για τράπεζες του δικού μας είδους.
4)    Να επανατοποθετηθεί δυναμικά η Τράπεζα στις πιστοδοτικές εργασίες, μέσα στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, με την προσέλκυση νέων επιχειρηματικών πελατών, αλλά και ιδιωτών.
Είναι πλέον ολοφάνερο ότι η αμυντική στάση δεν ευνοεί την Τράπεζα, χάνουμε συνεχώς μερίδια αγοράς.
Η άποψή μας είναι ότι η επιθετική πολιτική, θα πρέπει να γίνεται με σύνεση και μετά από σωστή αξιολόγηση του πιστωτικού κινδύνου, διατήρηση του υγιούς δανειακού χαρτοφυλακίου, σε συνδυασμό με την προώθηση των διασταυρούμενων πωλήσεων (crossselling), για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας, αλλά να γίνεται!
Για όλα τα παραπάνω απαιτείται οργάνωση, ομοψυχία, εκπαίδευση και θετική υποκίνηση του προσωπικού. (Κίνητρα ηθικά και υλικά). Βέβαια, λόγω της βίαιης απομάκρυνσης (ελέω εθελούσιων) έμπειρου προσωπικού, απαιτείται και άμεση εκπόνηση σχεδίου εκπαίδευσης των νέων συναδέλφων, σε διαφορετικά και ποικίλα αντικείμενα- από τη στιγμή που το 25% του προσωπικού έχει εργασιακή εμπειρία μικρότερη των έξι χρόνων- ώστε να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα των τραπεζικών εργασιών και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις νέες επαγγελματικές προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.
Συνάδελφοι,
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια γίνονται στην Τράπεζα τραγικά λάθη (π.χ. διπλοχρεώσεις), τα οποία δεν είχαν γίνει ποτέ στο παρελθόν. Οι διπλοχρεώσεις που συμβαίνουν για τρίτη φορά έχουν επιφέρει σοβαρότατο πλήγμα στη φήμη και την αξιοπιστία της Τράπεζας στις τοπικές κοινωνίες, σύμφωνα με δημοσιεύματα (Βλ. Αγρίνιο, Βόλος κλπ). Αυτό σημαίνει ότι τα πληροφορικά συστήματα δεν είναι συμβατά και κατάλληλα για να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες.
Πού οφείλεται αυτό; Μα είναι απλό: Μετά τις αλλεπάλληλες εθελούσιες εξόδους,
ü Είτε δεν υπάρχουν καταξιωμένα και έμπειρα στελέχη να τα τρέξουν
ü Είτε - ακόμα χειρότερο- η Τράπεζα εμπιστεύεται… ειδικούς συνεργάτες και συμβούλους, με ελάχιστη τραπεζική εμπειρία.
Θυμίζουμε εδώ, ότι στο παρελθόν εστάλη μία λάθος επιστολή σε πελάτες και αμέσως απολύθηκαν τα υπεύθυνα Ανώτατα Στελέχη. Σήμερα, μετά από τα αλλεπάλληλα λάθη των διπλοχρεώσεων, δεν θα αποδοθούν ευθύνες;
Γιατί όμως συμβαίνουν αυτά; Και γιατί η Διοίκηση δεν εμπιστεύεται το προσωπικό του κορμού, στο οποίο μάλιστα αποδίδει υποτιμητικά και τον χαρακτηρισμό «δημόσιοι υπάλληλοι»; Πότε έγιναν, ξαφνικά, «δημόσιοι υπάλληλοι», οι εργαζόμενοι στην Εθνική Τράπεζα; Και ποιος είναι άραγε ικανός να τους κρίνει και να τους χαρακτηρίζει έτσι; 
Θυμίζοντας για μια ακόμα φορά ότι οι υπάλληλοι και η Διοίκηση ανήκουμε στην ίδια πλευρά της τραπεζικής αγοράς, και δεν αποτελούμε αντίπαλα στρατόπεδα, καλούμε τη Διοίκηση να εμπιστευτεί το σύνολο του προσωπικού της, το 70% του οποίου έχει ανώτατη μόρφωση, να το αγκαλιάσει, να το εμψυχώσει έμπρακτα, να του εμπνεύσει οράματα. Μόνο έτσι, όλοι μαζί μπορούμε, να φέρουμε την Τράπεζά μας πάλι στην πρώτη θέση, όπου της αξίζει ιστορικά και δικαιωματικά, σύμφωνα με τα επιτεύγματά της και την διαχρονική προσφορά της στην οικονομία, στην κοινωνία και τη χώρα μας, την Ελλάδα.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 


© Copyright 2014 ΣΕΠΕΤΕ, All Rights Reserved Σχεδιασμός και Ανάπτυξη: OTE Α.Ε.