Επικοινωνία | Sitemap
Είσοδος
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2019

Συνάδελφοι,

Στις αρχές του έτους, με ανακοίνωση του Συλλόγου μας, είχαμε διατυπώσει έντονα τον προβληματισμό μας για το πού κατευθύνεται το καράβι της ΕΤΕ. Από τότε έχει μεσολαβήσει μία ακόμη εθελούσια, κατά την οποία άξια, ικανά και έμπειρα στελέχη απεχώρησαν. Η Διοίκηση θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο θα μειώσει τα λειτουργικά έξοδα της Τράπεζας, αδιαφορώντας για τη διατήρηση της σχέσης εμπιστοσύνης των υπαλλήλων της με τους πελάτες, που χτίστηκε με την ομαλή διαδοχή των στελεχών του Δικτύου κατά το παρελθόν. Επιπλέον, το κλείσιμο Καταστημάτων χωρίς μελέτη της αγοράς έχει οδηγήσει στη λειτουργία ενός Καταστήματος για την  εξυπηρέτηση μιας πόλης 80.000 κατοίκων ή 1,5 Καταστήματος για πόλη 100.000 κατοίκων. Ο αποδεκατισμός του Δικτύου από προσωπικό αυξάνει το δείκτη κατοίκων ανά υπάλληλο,  ο μή έγκαιρος εφοδιασμός των Καταστημάτων με τεχνολογικό  εξοπλισμό (APS, infokiosk, απηρχαιωμένα ΑΤΜ, χωρίς την δυνατότητα άμεσης χορήγησης χρεωστικής κάρτας)  και η μή συντόμευση  των διαδικασιών, θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών, και συνεπώς τη δυσαρέσκειά τους.

Πέραν της αύξησης του όγκου των εργασιών, που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εναπομείναντες στα Καταστήματα συνάδελφοι, έχουν προστεθεί η αβεβαιότητα για το εργασιακό μέλλον τους, καθώς επίσης και οι απειλές και οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί των ανωτέρων τους. Πού πήγαν η ευγένεια, η αξιοπρέπεια, ο αλληλοσεβασμός μεταξύ προϊσταμένων και υφισταμένων, και το κλίμα εμπιστοσύνης, βασικά και διαχρονικά  στοιχεία της ιστορίας και της κουλτούρας της ΕΤΕ;

Το λειτουργικό κόστος της Τράπεζας δεν μειώνεται με το να οδηγείς στην έξοδο 380 χαμηλόμισθους υπαλλήλους της ιεραρχίας και παράλληλα να προσλαμβάνεις από την αγορά τουλάχιστον 200 υψηλόμισθους των 5.000, 8.000 και 15.000 ευρώ. Ούτε, βέβαια, με το να αγοράζει η Τράπεζα μή αξιόπιστα μηχανήματα και προγράμματα, όπως το WAY4. Αλήθεια πόσο έχει κοστίσει το εν λόγω σύστημα που από το 2013 μέχρι σήμερα δεν έχει λειτουργήσει ικανοποιητικά; Πότε θα σταματήσουν τα συνεχόμενα λάθη του συστήματος;

Έχει διανοηθεί κάποιος πόσο αυξάνεται το λειτουργικό κόστος από τον υπερβολικό γιγαντισμό των υπηρεσιών της Διοίκησης, έναντι του Δικτύου; Έχει αντιληφθεί κανείς ότι πλέον έχουμε φθάσει στο σημείο να επαληθεύεται  η γνωστή γελοιογραφία όπου ένας εργάτης εργάζεται και άλλοι πέντε γύρω του ελέγχουν εάν κάνει καλά τη δουλειά του;

Κατανοούμε ότι θα πρέπει να μειωθεί το λειτουργικό κόστος της Τράπεζας, όμως θα πρέπει να αναζητηθούν άλλοι τρόποι, όπως η μείωση των ενοικίων που πληρώνει η ΕΤΕ στην Πανγαία. Δεν μπορεί η ΕΤΕ για τη μίσθωση καταστήματος να καταβάλλει στην Πανγαία ενοίκιο 14.000 ευρώ και ταυτόχρονα η Πανγαία να εκμισθώνει σε ιδιώτη επιχειρηματία κατάστημα μεγαλύτερου εμβαδού, στον ίδιο δρόμο, με ενοίκιο 5.000 ευρώ(!!!).

Συνάδελφοι,

Ο Επιστημονικός Σύλλογος συνεχίζει να προβληματίζεται για την πορεία της Τράπεζας και για το μέλλον της, αλλά και για το μέλλον των εργαζομένων. Ο πολυδιαφημιζόμενος μετασχηματισμός και η στελέχωση με βάση το νέο οργανόγραμμα της Τράπεζας εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ίδια την υπόσταση της Τράπεζας, αφού:

·        Παραγκωνίζονται τα στελέχη της ιεραρχίας σε όλα τα μεγάλα έργα, παρά τη μεγάλη εμπειρία τους, και προτιμώνται τα στελέχη της αγοράς  και οι εξωτερικοί συνεργάτες.

·        Έχει δημιουργηθεί μεγαλύτερη σύγχυση στην πελατεία, αλλά και στους εναπομείναντες, μετά τις συνεχιζόμενες εθελούσιες,  εργαζόμενους, οι οποίοι φέρουν μεγάλο υπηρεσιακό βάρος στις πλάτες τους.

·        Υφέρπει, δυστυχώς, ένας ηλικιακός ρατσισμός, αφού αγνοούνται έμπειρα στελέχη της ιεραρχίας, υπέρ των νεοτέρων και  άπειρων  συναδέλφων της αγοράς.

Κύριοι της Διοίκησης, καλό θα είναι η μετάβαση της ΕΤΕ στη νέα ψηφιακή εποχή να γίνει σταδιακά και ομαλά, ώστε να ωφεληθεί και από την εμπειρία της ψηφιοποίησης των ευρωπαϊκών τραπεζών. Επισημαίνεται ότι σήμερα στην Ευρώπη, μετά από μελέτη της αγοράς, ανοίγονται καταστήματα street bank, δηλαδή καταστήματα γειτονιάς των τριών υπαλλήλων για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πελατείας και προσλαμβάνονται γι αυτό το σκοπό συνταξιούχοι τραπεζοϋπάλληλοι.

Αλλά η πορεία της Τράπεζας προς το μέλλον είναι συνάρτηση και άλλων σημαντικών παραγόντων. Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη από τον Εργασιακό Νόμο και τον Κανονισμό Εργασίας να είναι αξιόπιστος εργοδότης και δίκαιη στη εξέλιξη των υπαλλήλων και των στελεχών. Να μην επιτρέπει σε μερίδα ανωτάτων στελεχών της να λειτουργούν μεροληπτικά ή/και συντεχνιακά υπέρ της αξιοποίησης κάποιων συναδέλφων και σε βάρος κάποιων άλλων. Γι αυτό προτείνουμε την αξιολόγηση 360 μοιρών, δηλ. όλοι να αξιολογούνται και ταυτόχρονα να αξιολογούν.

Βέβαια, η Τράπεζα έχει στο χαρτοφυλάκιο της και πολλά διαχρονικά εκκρεμή  ζητήματα. Πέραν από τη σωστή διαχείριση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού και την επάνδρωση του οργανογράμματος από στελέχη της ιεραρχίας, που δυστυχώς παραγκωνίζονται από στελέχη τουρίστες της αγοράς, η Διοίκηση πρέπει να βρει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε χρονίζοντα ζητήματα, όπως άμεση λύση στο θέμα του ΛΕΠΕΤΕ με αναγνώριση των υποχρεώσεών της, αποτελεσματική και δίκαιη διαχείριση των κόκκινων δανείων σε όλους τους δανειολήπτες και όχι χαριστικά κουρέματα σε κάποιους, σε συνδυασμό με χαριστικές προσλήψεις.

Επί πλέον, η Τράπεζα πρέπει να εστιάσει τόσο στην ανάπτυξη των εργασιών της με τη χρηματοδότηση νέων καινοτόμων, υγιών επιχειρήσεων, όσο και στην ευνοϊκή και επωφελή διευθέτηση  του ζητήματος της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Τέλος, οι προσλήψεις στην Τράπεζα  πρέπει να γίνονται πλέον με δημόσιους διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, για λόγους διαφάνειας, αξιοκρατίας και επιλογής άξιων και ικανών ανθρώπων που θα οδηγήσουν την Τράπεζα μπροστά.

Ο Σύλλογός μας, με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της Τράπεζας και του Ομίλου, θα συνεχίσει να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την πορεία τους, να αφουγκράζεται τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων και να παρεμβαίνει, όποτε τούτο κρίνεται απαραίτητο.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


© Copyright 2014 ΣΕΠΕΤΕ, All Rights Reserved Σχεδιασμός και Ανάπτυξη: OTE Α.Ε.